Temat:КАК ТЕБЯ ЗОВУТ? JAK MASZ NA IMIĘ. / Na podstawie podręcznika КАК ДЕЛА?/ Przygotowała mgr Galina Lebowska/
Cele:
1. Zapoznanie uczniów z użyciem literami rosyjskiego alfabetu А Б В Е З К М Н О У Я, biernikiem zaimków osobowych oraz intonacją zdan pytający i oznajmujących. Zdania typu:
• Как тебя зовут? • Меня зовут Катя, а тебя? • Меня ховкт Антон.
2. Uczeń potrafi uzupełnić dialog.
Pytania typu:
• Как тебя зовут? • Там Катя?
Opowiedzi typu:
• Меня зовут Аня. • Я – Ева • Там Зоя,
3. Uczeń potrafi z poznanych literek utworzyć wyrazy: тут, там, кто, там, Аня, Зоя, Ева.
4. Zapytać o imię i udzielić odpowiedzi. Przeczytac zdania oznajmujące i pytające z odpowiednią intonacją.
Środki dydaktyczne: Podręcznik, zeszyt ćwiczeń.
Formy pracy:
• Indywidualna • Praca w grupach dwuosobowych Metody:
Audio – lingwalna; komunikatywna
Technika: dedukcyjna
Przebieg lekcji:
1. WPROWADZENIE:
Nauczyciel zapisuje temat na tablicy. Wprowadza uczniów w świat języka rosyjskiego, wyjaśniając różnicę pisowni liter alfabetu rosyjskiego i polskiego. Nauczyciel pisze na tablicy litery rosyjskiego alfabetu: А Б В Е З К М Н О У Я, jednocześnie wskazując na różnice pisanych i drukowanych liter. Następnie nauczyciel zapoznaje uczniów z tworzeniem prostych słów oraz tworzenie z tych słów zdań oznajmujących i pytających. Тут, там, Аня, Зоя, Ева. Кто там? Там Ева. Как тебя зовут? Меня, тебя.
Nauczyciel wyjaśnia znaczenie intonacji w wymowie zdań pytających i oznajmujących
2. UTRWALENIE:
Uczniowie czytają wyrazy i zdania z podręcznika. Następnie nauczyciel dzieli uczniów na grupy dwuosobowe i uczniowie ćwiczą pytania i odpowiedzi na pytania.
3. ZADANIE DOMOWE:
Ćwiczenie 1,2,3 zeszyt ćwiczeń str. 2,3
4. EWALUACJA:
Ocenianie uczniów, biorąc pod uwagę prace każdego ucznia na lekcji.
mgr Galina Lebowska |